Hippe modemerk Prada boekt fors meer omzet

[ad_1]

De omzet bereikte 2,55 miljard euro, een stijging van 17 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. De omzet van Miu Miu steeg met 93 procent tot 530 miljoen euro. “De solide resultaten in de eerste helft van het jaar weerspiegelen de kracht van onze merken. We zijn blij met de bovengemiddelde prestaties die we hebben behaald in een steeds onzekerder wordende marktomgeving”, aldus Patrizio Bertelli, President van Prada.

Prada deed het vooral goed in Japan, waar de verkoop in de eerste helft van het jaar met 55 procent steeg. Japan is een favoriete bestemming voor Chinese klanten die profiteren van de zwakke yen om dure goederen te kopen tijdens hun bezoeken. In Azië, inclusief de belangrijke Chinese markt, steeg de verkoop met 12 procent.

De sterke resultaten van Prada staan ​​in schril contrast met de grotendeels zwakke cijfers van concurrerende luxemerken. Zo gaf LVMH en Gucci-eigenaar Kering onlangs aan dat klanten minder uitgeven vanwege inflatiezorgen. Prada onderscheidt zich van veel concurrenten door zich te richten op jongeren met trendy luxeartikelen.

[ad_2]

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *