[ad_1]
Volgens hem is de Britse groep zeer actief geweest met sociale engagementen, die soms op ad hoc basis werden aangegaan en waarbij de doelstellingen soms voor de lange termijn werden geformuleerd. “De nieuwe focus die ik wil is dat we ons beperken tot de gebieden waar we echt een verschil kunnen maken”, zei Schumacher tegen verslaggevers. Unilever moet over deze doelstellingen ook regelmatig rapporteren, waarbij de CEO verwijst naar kwartaal- en jaarverslagen. ‘Als bedrijf moeten we meer doen en op korte termijn resultaat boeken, en daar transparant over zijn. De wereld schreeuwt om impact op de korte termijn.’
Tijdens de aandeelhoudersvergadering in mei, toen Alan Jope nog CEO was, kreeg Unilever kritiek dat de klimaatdoelstelling van het bedrijf te zacht was. Activisten van Milieudefensie waren teleurgesteld dat Jope zich er niet voor wilde engageren dat Unilever haar CO2-uitstoot in 2030 met 45 procent zal verminderen, wat volgens de organisatie noodzakelijk is om de opwarming van de aarde te beperken.
Op de vraag aan welke duurzaamheidsdoelen Unilever voorlopig minder aandacht besteedt, geeft Schumacher geen concreet antwoord. “Het belangrijkste is dat we ons richten op de gebieden waar we impact kunnen maken.” Op de website van het bedrijf staat onder meer dat Unilever aandacht heeft voor diversiteit en inclusiviteit, de toekomst van werk en toegang tot gezonde voeding.
[ad_2]