Wakker Dier ziet meer acties om klant extra vlees te laten kopen

[ad_1]

De club ziet momenteel dat vier op de tien vleesaanbiedingen consumenten aanmoedigen om meerdere verpakkingen te kopen, bijvoorbeeld met één plus één gratis of met de tweede verpakking van hetzelfde product voor de halve prijs. ‘Juist met deze vleesstapelstunts drijven supermarkten de vleesconsumptie op. Terwijl we er al ongezond van eten’, zegt Wakker Dier. Volgens Wakker Dier betaalt de consument simpelweg meer omdat hij of zij wordt gestimuleerd om meer te kopen dan de bedoeling was.

Bij zuivelproducten komen zogenaamde volumekortingen nog vaker voor dan bij vlees: ‘Bijna de helft van alle zuivelaanbiedingen is een volumestunt. Zuivel heeft een grote impact op het klimaat en op het welzijn van koeien’, zegt Wakker Dier.

Ze volgt pas sinds 2022 de zuivelaanbiedingen in de supermarkten, dus een vergelijking met vroeger kan ze niet maken.

[ad_2]

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *