Israël deelt online advertenties over aanval

[ad_1]

De advertenties worden onder meer verspreid via het geverifieerde account van het Israëlische Ministerie van Buitenlandse Zaken bij Google. Dat technologiebedrijf is een van de grootste aanbieders van advertentieruimte online. Google gaat niet in op de commercials zelf, maar een woordvoerder zegt wel: ‘Advertenties worden gecategoriseerd en uitgevers kunnen vervolgens bepalen of ze die categorieën op hun site willen tonen. Daarnaast moet elke advertentie voldoen aan ons beleid. Ik kan geen commentaar geven op individuele gevallen, maar als advertenties niet bevredigend zijn, zouden we actie ondernemen.’

De advertenties zijn ook te zien op het YouTube-platform van Google. Maar niet op de kinderversie, YouTube Kids, en ook niet op ‘zogenaamde Made for Kids-content op YouTube voor volwassenen’.

Volgens het AD verschijnen de gewelddadige beelden ook in games die kinderen op de iPhone spelen, zoals Angry Birds. De krant meldt dat Apple hiernaar een onderzoek is gestart. Een Apple-woordvoerder was voor het ANP niet direct bereikbaar voor commentaar.

[ad_2]

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *