Vakantiebeurs rekent dit jaar op meer bezoekers dan in 2023

[ad_1]

Om de toestroom van vakantieliefhebbers op te vangen, is de Vakantiebeurs dit jaar groter opgezet. Er is 1.500 vierkante meter extra oppervlakte ten opzichte van de vorige editie en er zijn ongeveer 1.000 exposanten. Vorig jaar waren dat er 863. Bezoekers kunnen stands bezoeken van reisorganisaties, maar ook van bedrijven die gespecialiseerd zijn in bepaalde bestemmingen.

Verschillende partijen uit de reisbranche brachten deze week al het enthousiasme voor reizen onder Nederlanders onder de aandacht. Volgens brancheorganisatie ANVR is op vakantie gaan dit jaar voor het eerst populairder dan vóór de coronacrisis. Vooral bestemmingen naar het buitenland zijn volgens de ANVR populair vanwege het slechte weer in Nederland de laatste tijd. Ook het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen (NBTC) constateert dat vakanties in eigen land dit jaar bij veel Nederlanders uit de gratie zijn geraakt.

‘Minder over duurzaamheid’

Net als vorig jaar is er een duurzaamheidsroute voor klimaatbewuste bezoekers van de Vakantiebeurs. ‘Bezoekers die zo min mogelijk impact willen reizen, kunnen die route volgen. Met stickers en bordjes is dit in kaart gebracht”, legt de woordvoerster uit. Mensen die zich bij de keuze van hun vakantie niet willen laten leiden door duurzaamheid, maar meer geïnteresseerd zijn in bijvoorbeeld lekker eten, kunnen ook een ‘foodtour’ doen.

De ANVR constateerde eerder dat er onder consumenten een trend is naar bewuster reizen. Ook al gaat het om een ​​kleine groep: volgens directeur reisbranche Frank Oostdam vinden mensen reizen belangrijker sinds de beperkingen van de coronapandemie en willen ze ‘minder aan duurzaamheid denken’ bij de keuze van hun bestemming.

[ad_2]

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *