Vakantieganger wordt nog steeds misleid met prijzen. Consumentenbond: ‘Twee derde van aanbiedingen klopt niet’

[ad_1]

Reisorganisaties proberen nog steeds klanten te lokken met misleidende aanbiedingen. Dat concludeert de Consumentenbond na nieuw onderzoek. Volgens de belangenorganisatie komt het bijvoorbeeld voor dat de prijs verandert tijdens het boeken. “Ofwel zijn er extra verplichte kosten tijdens of na het boeken, ofwel ontbreekt er essentiële informatie.”

Onderzoekers van de vereniging keken naar 250 aanbiedingen van tien partijen uit de reisbranche om te kijken of deze daadwerkelijk voor de geadverteerde prijs geboekt konden worden. Twee derde van de onderzochte aanbiedingen bleek onjuist, aldus de vereniging. Bij Prijsvrij/D-reizen, KLM Holidays/Transavia Holidays en Expedia klopte geen van de onderzochte aanbiedingen. Ook bij TUI ging het vaak mis, zeggen de onderzoekers.

‘Volkomen teleurstellend’

Begin vorig jaar kwam de Consumentenbond tot vergelijkbare conclusies, waarna reisaanbieders beterschap beloofden. “Toch zien we nog steeds talloze misleidende advertenties. Wij vinden het ronduit teleurstellend dat er in een jaar tijd zo weinig is verbeterd”, zegt Sandra Molenaar, directeur van de Consumentenbond. Ze vertelt dat de vereniging het onderzoek ook heeft gedeeld met toezichthouder ACM met een verzoek om handhaving.

[ad_2]

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *