Weer minder klanten en bezorgde maaltijdboxen bij HelloFresh

[ad_1]

Het bedrijf meldt niet waarom de cijfers en de omzet opnieuw zijn gedaald. Klanten geven mogelijk minder geld uit aan het laten bezorgen van ingrediënten voor maaltijden vanwege factoren zoals de hoge inflatie. Ook maaltijdbezorgbedrijven zoals HelloFresh hadden hier eerder last van. In juli, augustus en september bestelden HelloFresh-klanten 28 miljoen maaltijdboxen, 3,6 procent minder dan in dezelfde drie maanden een jaar eerder. Op dat moment plaatsten klanten meer dan 29 miljoen bestellingen.

Afgelopen kwartaal telde het bedrijf ruim 7 miljoen klanten, 5,9 procent minder dan een jaar eerder. De omzet daalde met 3 procent ten opzichte van het derde kwartaal van vorig jaar. Afgelopen drie maanden verdiende HelloFresh iets meer dan 1,8 miljard euro. Een jaar eerder bedroeg de omzet bijna 1,9 miljard euro.

[ad_2]

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *